BİSİKLET İNCELEMESİ "MAVİ BİSİKLET

CARRARO SPORTİVE 324 (2018)


2018 yılının haziran ayında aldığım ve aynı yılın aralık ayında çalınan bisikletim olan Carraro Sportive 324 ile kısa zaman içinde bir çok güzel anı biriktirdik. Yaklaşık 6 aylık birlikteliğimizde 2000 km'ye yakın yol yaptık.  Maalesef hırsız sadece bisikletimi değil aynı zamanda bu bisikletle olan hatıraların birer parçasını da benden çalmış oldu. İnsan bisikleti ile duygusal bir bağ kurduğunu   maalesef onu kaybedince daha iyi anlıyor. Çalınan bisikletimin anısına bu sayfada onunla ilgili tecrübelerimi ve fotoğraflarını paylaşacağım.  "MAVİ BİSİKLET" olarak isimlendirdiğim carraro sportive 324'ü severek 6 ay kullandım. Bu süre içince mavi bisiklet ile işe gidip geldik, uzun turlara çıktık, arka koltuktaki oğlumla küçük sevimli pazar turları yaptık...

Carraro Sportive 324 "Mavi Bisiklet"



Mavi bisikletin bende bıraktığı duygusal hisleri bir yana bırakırsak, yazının devamında bisikletin teknik verilerini ve sürüş deneyimlerimi değerlendireceğim. Bisikleti 0 olarak aldığımda üstündeki ekipmanları aşağıda sıraladım. Bu gövde ve ekipmanlar üzerine ben  bazı eklemeler ve küçük değişiklikler yaptım. 


KADRO
ALÜMİNYUM 1.1/8" YARI-ENTEGRE
MAŞA
ÇELİK RİJİT 1.1/8"
ARKA VİTES
SHIMANO TOURNEY TX800
ÖN VİTES
SHIMANO TOURNEY TY510
KRANK TAKIMI
SHIMANO TY301 48X38X28
ARKA DİŞLİ
SHIMANO CSHG20 12-32T KASET
VİTES KOLU
SHIMANO ALTUS M310 3X8
FREN
SHIMANO M315 HİDROLİK DİSK
LASTİK
CST 700X35C PATLAMAYA DİRENÇLİ REFLEKTÖRLÜ
JANT
CARRARO ÇİFT KAT ALÜMİNYUM DİSK
SELE
SELLE ROYAL

AĞIRLIK

Mavi bisikletin fabrika verilerinde maalesef bisikletin ağırlığına yer verilmemiş. Bisikleti kullanım amacınıza göre bisikletin ağırlığı önem kazanmaktadır.  Şehir ve tur bisikleti olarak geçen sportive 324'ün ağırlığını ölçmedim. Ancak bisikletin ağırlığı ile şunları söylemek mümkün:

* 324 basit bir yol bisikleti kadar hafif değil!
* Aynı zamanda hantal bir bisiklet değil!
* MPV tarzı yüksek bir arabanın tavan bisiklet taşıyıcısına bisikleti  kolayca koyabiliyorum. 
* Alüminyum kadrolu dağ bisikletlerinden daha hafif! (Amortisörden kaynaklı ağırlık farkı)
Bisiklet seçimimde bisikletin ağırlığı beni çok fazla etkilemedi. Zaten bisikleti aldıktan sonra üzerine port bagaj, çamurluk, kelebek gidon, tur çantaları, çocuk koltuğu gibi ekipmanlar eklenince bisikletin saf hali oldukça hafif kaldı. 

izmir-Dikili köyleri



LASTİKLER:

Bisiklet üzerinde gelen CST 700\35'lik  lastiklerin genişliği şehir ve hafif arazi koşullarında yeterli. Lastiklerin dişli olması ıslak zeminde güven veriyor. Ancak ıslak zeminde temkinli olmakta fayda var. Disk frenli bir bisiklette lastikler çok kolay kızaklanabiliyor. Sonuçta bu bisikletin bir MTB olmadığını kabul edip ona göre kullanım tarzını geliştirmek gerekiyor. Kuru ve asfalt yolda lastikler gayet akıcı. Yıllardır dağ bisikleti kullanan biri olarak ince lastik, 28'' jant ve düz maşanın şehir içinde ne kadar akıcı olduğunu bu bisiklet sayesinde fark ettim. Bisikletin lastiği şehir içi kullanımım sırasında ve asfalt yolda hiç patlamadı. Ancak tarlalar arasından geçen toprak patikalarda dikenler nedeniyle lastiğim birkaç kez patladı. Lastikler şehir içi ve asfalt yol kullanımı için yeterli olup, dağ taş devirmek için pek uygun değil. 





Kapıdağ Bisiklet Turu (Erdek / Balıkesir)

JANTLAR

Çift katlı alüminyum jant setini 2000 km'lik kullanımım sırasında, jantlara 2 defa balans ayarı, 1 arka jant teli ve göbek değişimi yaptırmak zorunda kaldım. Burada bisikleti genelde yüklü olarak kullandığımın altını çizmek isterim (arka heybe ve çocuk koltuğu 25-30 kg). Jantlar şehir kullanımı için yeterli, ancak uzun tur kullanımı için yeteri kadar sağlam değil. 










KADRO GEOMETRİSİ VE RENK

Bisikletin en beğendiğim tarafı kadrosu ve rengi. Kadronun yapısı sizi sportif bir sürüşe zorlamasına rağmen oldukça konforlu bir sürüş sunuyor. Bisikletin rengi mat mavi olup üzerinde abartılı çıkarmalar grafikler yok. Bisikletin marka ve modelini belirten kibar turuncu yazılar kadro ile gayet uyumlu bir görüntü sergiliyor. Kadroda standart bir kaynak işçiliği olmasına rağmen, carraro logosunun kadroya kabartılarak işlenmesi güzel bir detay olmuş. 

Kelebek Gidonsuz Mavi Bisiklet





GİDON ve SELE


Bisikletin orjinal gidonu ile bisikletin hakimiyetini sağlamak oldukça kolay. Ancak uzun süreli turlarda bu gidon ellerimde uyuşma hissi vermeye başlıyordu. Bu nedenle gidonu kelebek gidon ile değiştirdim. Kelebek gidon, bisiklet hakimiyetinde hafif bir kayıp yaşatsa da bana oldukça rahat bir sürüş pozisyonu sağladı. Bu bisiklette kelebek gidon kullanımını kesinlikle öneririm. Bisikletin üstünde gelen selede uzun turlarda rahat edemedim. Bu nedenle seleyi Selle İtalia 'nın jel selesi ile değiştirdim. Bu sele taytsız kullanımda bile rahatsız etmiyor. 







AYNAKOL, ORTA GÖBEK  ve PEDALLAR

48X38X28 oranlarındaki aynakol dişlileri  bu bisiklet için oldukça yeterli. Günlük kullanımda genellikle orta çarkı kullanımı yeterli oluyor. 24. vitesi nadiren kullandım. Çünkü bu vitesi verimli kullanabilmek için yolun müsait, bacaklarınızın kuvvetli olması gerekiyor. Bisikletin orta göbeğinde bisikleti aldıktan bir ay sonra küçük bir boşluk oluştu. Ardından bu göbeği değiştirmek zorunda kaldım. Bisikletin eksi yanlarından biri vites aktarıcılarında olduğu gibi orta göbekte üst seviye malzeme kullanılmamış olması. Bu fiyat kategorisinde üst seviye donanım beklenmesi de çok doğru değil. Ama bu durum bisikletin sürüş zevki ve dayanıklılığını düşürüyor. Keşke bu bisikletin fiyatı biraz daha yükseltilip, donanım kalitesi arttırılmış olsa  carraro 324 gerçek potansiyelini kullanıcılarına yaşatabilirmiş. Bu hali ile çok daha fazlasını yapabilecek bir bisiklet olarak kalıyor. Bisikletin pedalları dağ bisikletlerine göre daha küçük. Kilitli pedal ile bisikletin performansının çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Maalesef kilitli pedalı deneyemeden mavi bisikletim çalındı.


Mavi Kolaj

VİTES AKTARICILARI

Bu bisiklet için mevcut vites oranları gayet yeterli. Dik yokuşları çıkma ve hız konusunda bir problem yaşamıyorsunuz. Ancak bir yol bisikletinin hızını beklemek yanlış olur.  Bisiklet yüklü halde bile çok kolay 30 km'nin üzerine çıkıyor. İyi bir kondisyon ile 25-30 km'lik ortalama hızları yakalamak mümkün. Vites aktarıcılarından kullandığım süre boyunca herhangi bir problem yaşamadım. Daha üst seviye aktarıcı kullanılsa imiş vites geçişleri daha keskin ve seri olabilirmiş. Herhangi bir yarışa girmediğim için bu konuda bir eksiklik hissetmedim. Gidondaki aktarıcı ve fren kolları gayet ergonomik ve sağlam. 

FRENLER

Bu bisikletin en kaliteli donanımının frenleri olduğunu düşünüyorum. Frenler gayet iyi çalışıyor. 6 aylık kullanım sürecimde frenler hiçbir yumuşama yapmadı. Fren kollarındaki sertlik hissi gayet yeterli. Eğer ağır yük ile bisiklet kullanıyorsanız disk fren ile bisikleti V frene göre çok daha rahat yavaşlatabiliyorsunuz. Ancak disk frenli bisikletlerde tekerlerin cıkartılıp takılması sırasında diskin rotora sürtmemesi için dikkatli davranmak gerekiyor. Bu nedenle karanlık ve loş ortamlarda patlayan lastiği değiştirmek çok kolay olmuyor.

AKSESUARLAR

Bisikletin üzerine kendim eklediğim veya değiştirdiğim ekipmanlar
  •  Decathlon Kelebek Gidon 
Kelebek gidon bisiklete mükemmel bir ergonomi sunuyor

  •  Polisport Colorado Çamurluklar 
Atık suyun büyük bir kısmını kesiyor. Plastik olması nedeni ile oldukça hafif. Bisikletin çamurluk bağlantıları standart olmadığı için çamurluğu bisikletçide taktırmanızı tavsiye ederim.  Örneğin, bisikletin maşası standart maşalardan daha kalın olduğu için çamurluk bağlantısına standart vidalar uymuyor. Ayrıca bu çamurlukların bisiklete çok yakıştığını düşünüyorum.

  • Portbagaj 
Disk fren uyumlu alüminyum bir bagaj kullandım. Bisiklet ile bağlantısında herhangi bir sorun yaşamadım.

  •  Hamax bisiklet çocuk taşıyıcısı 
Bir sabah turundan - Dikii
Kadroya bağlanan bu bisiklet koltuğunu arka heybelerle birlikte kullanabildim. Bu koltuğu asıl kullanıcısına sormak lazım :) Ancak çocuk koltuğu hakkında şunları belirtebilirim:
* Koltuğun direk portbagaj üzerine bağlantılı olan koltuklardansa, kadro bağlantılı koltuklar konfor açısından tercih edilebilir. Kadro bağlantılı koltukların bağlantı çubukları yaylanarak sarsıntıları sönümlemesi konforu artırıyor. 
* Eğer imkanınız varsa bu koltukların sırtlığı yatabilen modelleri daha iyi bir tercih olabilir. Çünkü küçük yaşlarda çocuklar bu koltukta çok rahat uykuya dalabiliyorlar. Koltuğun sırtlığı dik geldiği için başları maalesef öne düşüyor. Bu durumu bisikletinizi sürerken çevrenizdekilerin cık cık sesleri ile farkına varıyorsunuz.







Alışveriş sonrası 324

SONUÇ

Bu bisiklet 

  • Şehir içi günlük kullanım
  • Sportif antrenmanlar (yarış için pek uygun değil)
  • Dünya turu için olmasada, haftalık şehirler arası turlar
için uygun bir bisiklet. 





  • Kısaca bu bisiklet ile işe gidip gelebilir, yol bisikletlerinden çok geri kalmadan performanslı sürüşler yapabilir, günlük 100 km'nin üzerinde turlara çıkabilirsiniz. 


  • Aslında bu bisikleti kısaca ekonomik bir basit cyclocross olarak tanımlayabilirim. 


İYİ YÖNLERİ

* Disk fren

* Sürüş pozisyonu - Kadro geometrisi

* Estetik - Güzel görüntü

* Uygun Fiyat

* Portbagaj ve çamurluk bağlantı noktaları


KÖTÜ YÖNLERİ

* Bazı donanımların alt seviye olması. (vites aktarıcıları, orta göbek)

* Ayaklık saçı fazla yükte esneme yapması

* Bazı çamurluk bağlantı noktalarının standart olmaması

















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AKHİSAR 'DA BİR MUSEVİ; OR YEHUDA TARIM OKULU - KAYALIOĞLU İLKOKULU

BAKIRKÖY'ÜN KAYBOLAN MİRASI

THE JEW İN AKHİSAR (MANİSA/TURKEY): OR YEHUDA AGRICULTURAL SCHOOL